Lite bilder sen dopet på sötaste Theodor ! ♥



Dopfunten



Här hade vi precis bytt till dopklänning ! :)



Alf Jim Theodor ♥



Rickard och Theodor :) 















Mormor läser fin dikt

'Till mitt älskade barnbarn'
"Idag är det din dag du kära krabat. Nu tar vi en paus från blöjor och mat
och klär dig så vacker i dopklänning lång, tänk den har din pappa burit en gång !..

För nu ska du döpas i Tuna min vän, och tårar av glädje ska fällas igen.
Till Alf efter mammas morbror och Jim efter far.
Theodor blir tilltalsnamnet nu tar.

grattis vår Theo på dopdagen din.
Jag fortsätter kalla dig älsklingen min. För mormor är du ett mirakel i världen.
All lycka till dig på den fortsatta färden.."




Annelie (gudmoder) häller upp dopvattnet i dopfunten.



Gudmödrarna läser ur bibeln.









En trött Theodor och finaste Annelie..

Eftersom att vi hade en fotograf så tog de lite tid med att lägga upp bilderna, har inte fårr precis alla men när jag fått resten av bilderna så läggs dom upp ! :)


Fint ni såg ut att ha haft! :)

2011-04-25 | 20:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback