Fredag !

Idag började dagen med ett olycklig besked då jag kollade statusen på min "profil" på Alvis (studerandekonto komvux). Där stod de nämnligen att de var platsbrist och att jag ej kommit in på utbildningen jag sökte i höstas. Skrev de i ett tidigare inlägg också, men just då i skrivande stund så var jag så ledsen så skrev ganska luddigt.
Nu har de hela lagt sig och har nu fått en tid för att träffa en studievägledare så jag kan läsa upp mina betyg.
Så de verkar som att de hela kommer att lösa sig i alla fall !..

Sedan på eftermiddagen så gick jag och Theodor en promenad med pappa som nyligen flyttat tillbaka till Matfors och Annelie och lilla Silje som var där och hälsade på.
Vi gick en sväng runt stallet, men är väldigt förvånad måste jag säga. Dom hade inte alls sandat eller lagt på grus så de var mer eller mindre blank-is, så de är egentligen inte konstigt att folk ramlar och gör illa sig rejält !
Ja, mysigt var de i alla fall att få umgås med dom. Theodor som alltid varit så liten blev helt plötsligt sååå stor !
Helt otroligt hur fort tiden går.

När vi kom hem myste vi, åt lite mellis och lekte. Rickard slutade tidigt idag då han körde själv så han var också med i stor del av dagen. På kvällskvisten (innan Theodor skulle läggas) så tog jag och skrivade isär skötbordet och ställde in de i förrådet. Vi kan numera inte byta blöja på skötbordet eftersom att Theodor är som en elvisp. En kompis till mig drömde också för ett tag sedan att Theodor hade ramlat ner i badkaret
(skötbordet stod bredvid badkaret). Kände att de var en bra idé att då ställa undan skötbordet.
Vi behöll madrassen så man kan ha honom på golvet för att förhindra att någon olycka ska inträffa !..

De är väl i stort sett så vår dag har sett ut idag.

Har en nyhet också, en bra nyhet !.. De gynnar mig i alla fall.
Till veckan är de nämnligen klart och dags för mig att äntligen börja med mitt körkort.
PÅ RIKTIGT ! Ska bli så otroligt skönt, 21 år och har ännu inget körkort.
De är väl på tiden nu !



De dyrbaraste i världen är du !



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback