Min graviditet i punkter..

När fick du reda på att du var gravid? 30 Mars 2010

Var bebisen planerad? Ja, eller både och :)

Mådde du illa mycket? Ja, i början så var jag lite illamående, men de gick över ganska snabbt :)

Hur blev ditt hår? Jadu, de blev ganska så livlöst.. :/

Hade du mycket halsbränna? Nja, de var mest mot slutet av graviditeten..

Vad tyckte du inte om för mat? Stekt mat hade jag ganska svårt för..

Vad gillade du för mat? För de mesta allting..

När kände du bebisens första sparkar? Jag kände dom första buffarna den 13 Juni 2010.

När började dina förvärkar? Ja, jag hade ganska mycket förvärkar, men kommer inte ihåg när de började..

Var du ofta orolig?
Ja, man var ju orolig angående de man vet kan hända.

Samlade du på gravidtidningar och böcker? Nja, inte direkt samlade, men jag köpte nån tidning då och då eftersom att de var roligt att läsa om de man gick igenom. Prenumererar på 'Vi föräldrar' nu :)

Sparkade bebisen mycket? Ja, för de mesta hela tiden. Blev dock lite jobbigt tillslut.

När började du läcka bröstmjölk? Bet inte riktigt, läckte kan man väl inte säga att de gjorde riktigt heller..

Fick du bristningar? Ja, de fick jag, väldigt mycket :(

Blödde du nångång? Nej ! :)

Levde du på som vanligt? Ja de gjorde jag, ibland "glömde" jag till och med bort att jag var gravid :P

Hur gammal va du när du blev gravid? 19

Hur tog dina föräldrar det? Dom blev jätteglada och såg fram emot att bli morföräldrar :)

Hur tog din partner det? Han blev överlycklig och såg så himla mycket fram emot att bli pappa :)

Vad var ditt sista SF mått? De kommer jag inte ihåg..?

Hur många ggr åkte du in till förlossningen? En gång :D

Hur många UL gjorde du? Ett.

Hur började din förlossning? Vattnet gick och jag började gråta :P

Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? Vaginalt.

Hur mkt var du öppen när du åkte in? 3cm

Vilken smärtlindring tog du? Lustgas och epidural bedövning (Ryggmärgsbedövning).

Hade ni förberett BB-Väskan? Nej, och de var lite jobbigt att man inte hade hunnit med de..

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 33 minuter.

Blev det komplikationer? Nej :)

Fick du sy? Ja..

Hur var vikt och längd? 3490g och 51 cm lång.

Ögonfärg? Mörkblåa

Hårfärg? De var ljust de första dagarna och blev sedan lite mer rött och han är numera rödhårig :)

Ammar du? Nej, men gjorde de lite i början..

Hur gammal är bebisen nu? 10 veckor (2½ månad) 

Vad tyckte du om förlossningen? Jag tyckte att de var väldigt spännande :).. Men såklart
gjorde de jätteont !

Vill du ha en till? Ja, klart man vill de :) men de blir nog inte än på ett tag. Vi vill ju att Theodor ska få ett syskon :)

Planerar ni en till? Nej, inte just nu nej :)

Hur mkt gick du upp under graviditeten? Jag vet faktiskt inte riktigt hur mycket jag gick upp, men de var inte sådär jättemycket, men de ska bort nu så fort som möjligt i alla fall. De är en sak som är säker :)

Vilken vecka födde du i? 36+1

Hade du mycket foglossningar? Näe, de blev mest mot slutet av graviditeten.

Hade du någon hormonrand? Ja.

Vad trodde du att det skulle bli för kön? Trodde först på en pojke, men dom sista veckorna så trodde jag på en tjej. Men de blev ju en liten pojke som kom :)

Hade du några speciella cravings? Haha, Plopp ! :D

Behövde du kissa ofta? ja, under hela graviditeten. På nätterna var de jobbigt.. 

Är du nöjd över din graviditet? Ja :)

Var du rädd för förlossningen? Nja, rädd är väl inte de rätta ordet, men var sjukt nervös !

Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja :)

Vad blev det för kön? Pojke

Ville bebisen amma på en gång? Näe.. han låg bara på mitt bröst och myste :)

Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja, i början, men han fick gulsot när han var runt 2 dagar och fick senare sola bort de, men de är ju jättevanligt när dom föds för tidigt..

Namn på bebisen? Alf Jim Theodor Eliasson :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback