Torsdag

Godmorgon ! :)
Igår så var vi iväg på marmen badplats med Malin, petra och alla barnen :) Vi gick från Matfors bort dit i stekande värme, jobbigt var de men de gick ! :) Väl där så upptäckte vi att kiosken som är där var stängd och kommer inte alls ens öppna i sommar. Då blev man bra less. I alla fall så gick vi ju och satte oss och grejja på lite och sedan provade jag och skulle bada Theodor, men han blev lite ledsen så de blev bara bada fötterna för honom och samma för mig eftersom att jag inte har några badkläder och heller ingen handduk med mig. 

Sedan gick vi upp och satte oss igen och då inträffar en olycka för Theodor. Han sitter på filten som vi hade med oss och tippa framlänges (vi satt i lite lutning) med ansiktet rätt ner i backen. Han blev jätteledsen och skrek och jag blev rädd och skakade, började nästan att grina.. Försökte få han och lugna ner sig, men de är ju inte så himla lätt när man är ganska uppriven själv, och de känner dom små lätt av också. Så fick lite hjälp där och såg senare att han blödde från munnen och då blev jag ännu mer rädd. Men de såg ju värre ut eftersom att de var i munnen och då blandas de ju ut med saliv osv. Tur att de var en tjej där i närheten som var sjuksköterska och hon sa att de var ingen fara. Han lugnade ju ner sig fort och de slutatde blöda ganska fort också så de gick ju bra som tur var. Men då så fick Rickard komma så vi fick åka hem.
Senare på kvällen så såg jag vad de var som hade hänt i munnen hans, de visade sig att de var strängen som är under överläppen som spruckit lite, men de är ju ganska vanligt på små barn, i alla fall när dom ska börja lära sig gå och så..
Men nu är han samma lilla glada bebis som han alltid är så de är ju inget han besväras av :) 

Nu ligger lillen i alla fall och sover. Han somnade sin förmiddagslur tidigt idag, redan före klockan åtta. Han var trött som bara den han. När han fått i sig välling så låg han på mig och tvärsomna :) Lillälsklingen då ! ♥
Jag sitter här och dricker kaffe så man vaknar till, är så fruktansvärt trött. Var in på gatufetsen igår och kom hem igen vid ett och somnade sedan vid halv två tiden och upp imorse med lillen vid halv sju. Så är grymt trött !..
Vet inte riktigt vad man ska hitta på idag. Städa och så skulle behövas, men de får bli senare då de inte är så fruktansvärt varmt i lägenheten. Ska i alla fall ta och sänka Theodors spjälsäng till längst ner. Han börjar ju snart kunna sätta sig själv nu så de är bättre att vara på säkra sidan så de inte händer nått ! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback