Glad mamma ! ♥

Idag på dagen så var vi iväg på mamma samtal uppe på BVC. de gick bra, de var en SYO-konsulent där och informerade lite om komvux och sådana saker. Jag får kalla kårar bara jag tänker på att plugga. Jag blev alldeles matt av att lyssna, visst de kanske blir att man börjar plugga sedan, men de är jobbigt att tänka tanken nu tycker jag :/ Sedan när vi kom hem igen så var de dags för lillen att äta mat. Idag fick han äta (läs: smaka) lite morotspuré och ersättning då som vanligt. De går bara bättre och bättre med barnmaten och morotspurén gillade han verkligen :).. 
Jag har ju börja ge honom gröt till lunchmålet också och de går också jättebra och de verkar som att han gillar de. Hur bra som helst ! :) Glad mamma ! ♥




Annars idag så har vi bara varit hemma och tagit de lugnt för oss själv. Marianne och Lisa var och hälsade på för en liten stund sedan och visade dopklänningen. Provade den på lillen och han kan ha den, bara att hoppas att han inte har blivit allt för stor tills de är dags för dopet. Men som tur är så har bebisarna inte dopklänningen på så jättelänge så de går nog ska ni se :)
Rickard jobbar eftermiddag, sista dagen denna vecka (eftermiddag), han ska iväg imorgon bitti och jobba lite extra. De är ju bra för att då får vi ju in lite mer pengar, men de är inte så jättebra eftersom att han inte är pigg alls. Han är förkyld och har feber :/ Så nu är de mest jag som tar hand om Theodor så han inte blir smittad för de vill vi ju inte..

Annars i helgen så vet jag inte riktigt vad man ska göra förutom att fixa lite inför dopet. Grejja med inbjudningskorten och lite sånt :).. Får se hur de blir, mamma kanske skulle komma hit och hjälpa till lite så de hänger på henne :P hehe.. Får väl se !.. Vill ju ha de gjort så fort som möjligt och skicka ut som.

Nu ligger lillen och sover en liten sväng, de blev ju försjutet lite eftersom att en granne borrade (nyinflyttad) så då var han bara grinig. Men nu tog han sig en liten powernap. Visst ni undrar säker, "Ja, men kan han sova på natten dårå ?" Och, ja de kan han. Han ska inte sova så länge nu utan han vaknar nog ganska så snart och då är de dags för kvällsmålet och mer sovande. För er som missat de så sover han ju hela nätterna igenom och de är hur skönt som helst. Han vaknar på morgonen mellan 6-8 ungefär :)




När Ajdin började med smakportioner gillade han morotspurén mest. Tror att barn gillar den för att den smakar lite sött.



Sockersött liten bebis har ni :)

2011-03-05 | 22:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback