Måndag

Idag så är de Måndag igen vilket innebär tvättstuga. Som varje Måndag så har jag tvättstuga med Marianne :).. Jobbigt att springa till och från i detta regnväder, men de måste ju som sagt göras om man ska få några rena kläder. Lillen ligger och sover och jag har nyss ätit lite lunch, fick med mig lite mat av mamma igår när vi var där och hälsade på. Kålpudding var de, hur gott som helst !

Fick sms av mamma nyss också och hon berättade att hon varit och köpt en lära-gå vagn till Theodor. Så nu har han både en lära-gå vagn och lära-gå bil. De blev en vanligt från Ikea, klicka här för bild :)

Eftersom att Theodor numera har tre tänder (varav en som nyss spruckit upp) så betyder också de att han äter dåligt. Vällingen går ju ann, men lunchen och middagen går inget vidare. Han äter upp halva ungefär sedan spottar han bara ut. Så i Lördags provade jag något som han verkligen gillade !.. Jag gav han lite banan. Vilket förövrigt är bra att ge dom efter maten. Han äter ju inte mosad banan så bra, så då tog jag och provade en sak som mamma alltid gjorde med mig när jag var liten och de var att ta en sked och skrapa på bananen, vilket blev en succé :) Vilket är kanon !.. Så då vet man att han blir mätt eftersom att banan är väldigt mäktigt :D

Nu ska Marianne komma hit en sväng och vara barnvakt till lillen medans jag springer iväg på Ica :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback