Påskhelgen äntligen över!

Då var påsken äntligen över och vardagen är tillbaka! Jag är egentligen inte för att fira påsk, men några middagar borta hos våra föräldrar blev de i alla fall. Theodor fick ett påskägg av farmor, men de blev inte så att vi öppnade de då de var lite godis och ships i som han inte är så speciellt förtjust i så då får de vara.
Under påskhelgen här jag jag och Theodor hunnit vara magsjuka också. Fast vi vet egentligen inte om de var magsjuka eller om de var något annat som gjorde att vi kräktes några gånger under natten. Vi hade de inte samtidigt utan Theodor hande "sin natt" natten mot Lördagen och jag natten mot Måndag. De var som bortblåst på morgonsidan kan man säga. Men eftersom att de är lite mer än 48 timmar sedan Theodor kräktes så fick han gå på dagis idag. Jag var så lite som möjligt uppe i honom igår, i fall att liksom.
Jag har även hållit på hela morgonen och städa lägenheten för att få bort baciller. Disken är diskad, sängen nybäddad med nya sängkläder och golven är dammsugna och torkade samt att jag håller på och vädrar lite. Rickard är hyffsat pigg nu, han har bara en ständig huvudvärk som inte vill släppa riktigt. Tillbaka på jobbet är han i alla fall, får väl se senare hur de är med huvudet.

Annars då, Theodor är så rolig nu. Han utvecklas och spirar för var dag som går. Han har nu lärt sig att säga farmor, fast de låter lite mer som "ammoo". Men gulligt som bara den att höra! Han har lärt sig att ta på sig sin mössa själv också samt att han nästan kan ta på sig ena skon på foten, han får på den på halva ungefär. Eftersom att han älskar skor så sitter han gärna och pular på och försöker. Vilket är så kul och se.
Underbarare unge får man leta efter!

Idag och imorgon så var de ju meningen också att jag skulle på Thulegården och kolla hur dem jobbade där osv. Men de blev ändrat då chefen tyckte vi skulle vänta och se vart jag ska göra min praktik. Jag pratade med min mentor om de och hon lät förvirrad eftersom att hon inte visste ens om dem skulle skicka någon förfrågan dit utan att hon nog hade satt mig på Tunastrand. Men hon sa också att hon skulle kolla upp de så hoppas på att man får ett bra svar av henne efter påsklovet. Annars så får vi väl se om de fungerar i alla fall. Den som väntar får se eller hur man brukar säga!

Nu ska jag gå iväg till tvättstugan och kolla efter en ny tid!
Ha en bra dag!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback