Måndag

En ny dag och ny vecka.

Idag är jag ledig, känns härligt med långhelg ;) Fast samtidigt lite tråkigt också eftersom jag verkligen gillar skolan och utbildningen jag går. Men imorgon är de dags igen. Då går jag heldag och efter de så har jag teorilektion på körkolan som jag ska iväg på :) Körkortet hamnar lite på efterkälke nu då allt är så rörigt, känns tråkigt de med, men känns som att skolan är lite viktigare nu så jag kommer in i de riktigt. Fick ringa nyss och boka om körlektionen som jag har imorgon tills nästa måndag i stället då jag vet att jag har tid och kan köra utan att de stör mina studier via skolan.

Jag ringde även till kommunen och skulle ändra omfattningen då Theodor kommer gå på dagis. Från 15 timmars (15 timmar/vecka) till heltid då jag studerar och Rickard kommer jobba. Men då fick jag till svar att om jag hade e-legitimation så kunde jag göra de på Internet, så nu är de gjort också. Tycker allt kan göras via Internet numer, men de är inget jag egentligen klagar över ;) ..
Känns skönt att ha de gjort nu i alla fall. De enda som ligger nu som gör mig lite "stressad" är detta med CSN. De var lättare att ansöka än vad jag trodde, men har gjort så många ändringar och har ännu inte fått något nytt beslut ännu så jag känner att de är lite rörigt i min hjärna. Men de kommer lösa sig tillslut i alla fall, huvudsaken de !

Fick nyss ett samtal av hjärtat då han berättade att vår bil inte gick igenom besiktningen. Blir så less på bilen så jag har lust att slå sönder den, inte för att de kommer göra saken mycket bättre, men skulle nog kännas skönare !.. Vi har åkt in och ut med bilen till besiktningen sedan Oktober. Vill så gärna att den ska gå igenom så man kan sälja iväg den. De är ju bara ett litet skitfel också som gör att den inte går igenom. De är ju inte själva bilen eller hur den går osv som gör de :/ ..Dumma dumma !!



Fining :love:




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback