Vattkoppor?

Kan säga att jag i princip nyss kommit hem, eller ja för drygt en timme sedan. Har haft en riktig heldag kan man säga. Först upp tidigt, iväg på skolan. Första lektionen började tio och sista slutade fyra. Då blev de vidare till stan och körskolan då jag även skulle på lektion där. Så mitt huvud är ganska slut nu. Men de är ju värt de i slutändan ! :)

Imorse då jag åkte hemifrån och lämnade Theodor med Marianne så såg jag att han hade fått ett utslag på ena kinden, min första tanke var såklart vattkoppor. Men eftersom att de bara var den så tänkte jag inte så mycket på de resten av dagen, inte förrän jag fick sms av Rickard då jag satt på körkolan. Då hade utslaget blivit mer som en blåsa och kollade även på honom då jag kom hem även fast han sov. Vi är lite osäkra på vad de kan vara.
Är de så att de är vattkoppor så kommer de ju väldigt lämpligt då han ska/skulle skolas in på dagis imorgon (1:a dagen) ..

Men som sagt eftersom att vi är så osäker som vi ändå är så ska vi ringa bvc imorgon och rådfråga och kanske komma upp dit så dom får undersöka honom och se vad de kan vara. Förmodligen så blir vi väl tvungen att avboka dagis också. Så de första som jag ska göra imorgon då Theodor vaknat är att söka igenom hela kroppen på honom och se om de finns något fler utslag/blåsa någonstans samt kolla feber och sedan ringa och se vad bvc säger. Därefter så vet man nog säkert om man ska avboka dagis eller inte. Men med vår vanliga "otur" så slutar de väl så. Vi har inte haft så bra flyt den senaste tiden så.

De vore ju bra om han ändå har vattkoppor nu medans han är liten så de inte blir lika jobbigt som de vore om han var större, men de var ju inte den lägligaste tidpunkten om man säger så, men de är ju inget man kan göra något åt. Rickard är ledig imorgon eftersom han skulle ha haft hand om inskolningen då jag går i skolan, men jag blev ledig på förmiddagen imorgon så jag var så glad att jag skulle få vara med, men så blir kanske inte fallet ?.. Men vi får båda vara med i alla fall på bvc och se vad resultatet blir.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback