Onsdag

Igår var vi ju väldigt osäkra på vad de var för prick/blåsa Theodor hade fått på kinden. Så vi bestämde oss för att ringa bvc idag på morgonen. Men redan då vi vaknade imorse så förstod jag nästan att de inte var vattkoppor. Utan pricken/blåsan hade blivit mindre, han hade ingen feber, inte ens nära till feber. Men eftersom att de ändå var dags för inskolning på dagis så ringde vi ju ändå och fick komma upp en timme senare så sköterskan fick titta på honom och hon sa de på en gång att de inte var vattkoppor, vilken lättnad de var :) .. Så när vi var klar där så bar de iväg på dagis !

Han var precis som jag hade kunnat tänka mig då vi kom dit. Hur glad som helst (som han väldigt ofta är) och vinkade så glatt till inskolningsfröken. Jag förstod nästan på en gång att detta kommer gå hur bra som helst !.. Han gick runt och kikade och lekte/pratade med dom andra barnen som var där, precis som att han varit där varje dag. Men samtidigt så var de mycket att ta in för honom. Han i stort sett "struntade" i mig och Rickard, gick runt själv och grejjade på. Så de kändes väldigt skönt ändå, vissa barn vill ju bara gå bakom eller bredvid sina föräldrar och blir kinkig osv, men inte Theodor inte !.. Han tog bara för sig han :) Mammas stora lillkille :love: ..
Vi fick se hans hylla och låda i kapprummet där de stod hans namn och senare kommer de komma upp en bild på honom också. Tänk att han blivit så stor, vart tog tiden vägen liksom ?..
Man blir så stolt över att han är just min fina son. Är en väldigt glad mamma !
Imorgon så ska vi vara där klockan nio och kommer vara där framemot halv elva. Han kommer nog smälta in ganska bra då. Får väl se om de bara blir jag och Theodor eller om Rickard också kommer följa med, lät som han skulle försöka jobba imorgon, men vet inte än :) ..

Hur som helst, efter inskolningen idag så åkte vi vidare hem, jag hämtade lite saker innan jag sprang vidare mot bussen för att åka till skolan. Gick en sväng på stan innan också, hittade lite fint till Theodor och lite smink (mascara och eyeliner) till mig. Lektionen idag på skolan gick lite segt, eftersom att läraren bara stod och pratade, men jag fick senare ett skrattanfall (vilket jag hatar) och livade upp stämningen i klassen lite ;) ..

Nu för en stund sedan så fick Theodor sin välling, ny blöja osv innan läggning. Han var väldigt trött ikväll då de har varit mycket att ta in. Så jag tror till och med att han somnade då jag la ner honom, eller kanske inte, men de kändes som de. Inget stånkande eller grinande, utan de var knäpptyst, hur underbart !
Rickard har åkt iväg på skytte och jag ska ta och varva ner lite i soffan och läsa en bok som vi fått en uppgift till, så de är bara att läsa de !.. :)

Dagens fina inköp:



Tröja och byxa, H&M.




Handskar/vantar, Lindex.




Mascara och eyeliner till mamman, Lindex.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback