Lördag

Nu var de ett tag sedan jag skrev igen. Känns som att man inte alltid har tid att skriva varje dag. Men nu har jag lite nytt som jag kan berätta!

I måndags började jag min sista praktikperiod i undersköterskeutbildningen. Denna gång inriktar den sig på utvecklingsstörning. Jag är på ett gruppboende här i matfors så nära har jag också. Jag trivs jättebra och jag vet att de är sånt här jag vill göra. Jag trivs bra i hemtjänsten också men detta är ändå speciellt och dessutom roligt att göra :)...

Detta boende har också stor brist på vikarier och se ser jag nästan som en positiv grej för mig. Då kanske man kan få bli kvar där som vikarie då praktiken är klar :) de är några som jobbar där som vill att jag ska bli kvar så de känns bra faktiskt. Har nu tre veckor kvar då första veckan är klar.

Utbildningen är ju snart klar också. I maj så är jag utbildad undersköterska och då måste man ju jobba för att man ska klara sig så man måste ju ge ett bra intryck nu :)

Ja, vad mer då.
Idag är de lördag och veckan bara flög iväg. Idag har vi inte något inplanerat förutom att jag ska ut med Evve ikväll. Så jag åker till henne i stan idag på eftermiddagen :) har inte varit ut sedan i början på oktober så jag hoppas på en rolig kväll! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback