Bra nyhet!

Gud vad jag älskar då saker och ting börjar lösa sig!..

Ringde till chefen för ett boende här i Matfors (för dementa) i syftet att söka ett sommarjobb till i sommar. Berättade som de var, vem jag var, vad jag studerade, att min pappa arbetat där och lite sånt. Sa dessutom också att jag snart ska ut på praktik inom äldreomsorgen. Hon jag pratade med var väldigt positiv och tyckte att de lät väldigt intressant. Dem var ute efter fler vikarier också så hur bra var inte de då!

Kom i alla fall fram till att jag ska få komma dit två dagar på påsklovet och kika och se hur dem jobbar osv. Som en liten inskolning för att se hur de fungerar och så dem får träffa mig. De blir en dag och en kväll för att få se skillnader osv. Känns superbra!
Funkar allt som de ska så kan man säga att jag har ett sommarjobb och ev. ett extrajobb. Vilket är ett måste nu under sommaren och bara ett plus i vardagen om man får lite annat extra arbete. Hon tyckte att jag skulle prata med min lärare och se om de inte gick att jag kunde göra min praktik där och få lite mer kött på benen. Så de får jag ta och kolla upp. Känner mig så otroligt glad att de verkar lösa sig med sommarjobb.

Nu till något annat!

Lämnade Theodor på dagis imorse runt nio, lämningen gick bra som vanligt och han vinkade till mig då jag gick igen. Han är så otroligt söt min lilla kille
Jag är "ledig" idag, är hemma men måste plugga så egentligen är jag inte fullt ledig. Därför fick Theodor gå på dagis idag, hade jag inte haft pluggningen så hande han nog fått vara hemma med mig och att vi i så fall hade hittat på något.

Igår fyllde min älskade pappa hela 55 år, så idag så ska jag/vi dit och hälsa på och gratta honom. Vet inte om de blir bara jag då Rickard är hängig och Theodor lär vara jåättetrött så han kanske inte orkar. Men jag måste ju dit då de är min pappa :).. Så de är väl ungefär de som står på schemat idag.

Ville mest dela med mig av den bra nyheten om jobbet!

Ha en underbar dag!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback