Godmorgon!

Godmorgon!..
Nu har jag nyss varit och lämnat Theodor på dagis. Han stod här hemma och ville åka så vi åkte lite tidigare idag till och med ;).. Kaffet håller på och kokas och sedan blir de frukost för mig så man blir människa idag med.
Igår så var jag ju och "hälsade på" på Solgården uppe i Indal. Gud vilket fint ställe, tror jag kommer trivas bra där. De var lite rolgare också då chefen fixat så typ hälften som kommer jobba där är män och hälften är kvinnor. Alltid roligt då de kommer in fler män/killar inom äldreomsorgen, kan jag tycka i alla fall. Alla kanske inte tycker så, men jag tycker så :).. Jag kommer börja redan idag med att göra en inskolningskväll för att se hur de är där på kvällstid och sedan kommer jag jobba igen på måndag då de också är kväll. Då är de ett pass som jag ska klara själv utan att någon kommer finnas med mig ;).. Men de ska nog gå bra. Känns nervöst, såklart, men samtidigt otroligt roligt att få göra något igen då man varit helt göralös nästan på dagarna sedan man gjorde praktiken.
Chefen för Solgården verkar hur underbar som helst, vilket gör att jag trivs redan nu på något sätt.

Etfersom att jag nu kommer jobba kväll ikväll så måste ju Rickard hämta Theodor, vilket gör att jag måste låna Mariannes bil. En automat.... Så de är jag också nervös över, fast de är ju bara och gasa, men blir ändå nervös då de är en annan bil än våran jag ska köra :/ Men jag kommer kanske in i de fort? Ska fixa en till bilstol till Theodor som Marianne skulle kunna ha eller om vi kanske skaffar oss en liten mindre bil så man slipper de där med att låna bil och hålla på och krångla med någon bilstol osv. Vi får se helt enkelt hur de blir med den saken!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback