Nyhet!

Hej!
 
Har sedan ett tag tillbaka tänkt ta tag i det här med bloggandet, igen. Men de blir att man inte alltid har tid eller ork att sitta och blogga. Jag vet inte varför de blir så. Förut har man ju suttit varje dag och skrivit minst ett inlägg. Men nu så lägger man ju ut statusar, bilder och sånt på facebook eller på instagram i stället. Men varför inte på bloggen? Är det smidigare och bara skriva på facebook och instagram kanske? Jag vet faktiskt inte. Men jag ska försöka att ta upp bloggen nu igen då jag har en nyhet att dela med mig av.
 
Sedan i början på år 2013 så har vi försökt få syskon till Theodor. Dock gick de inte som vi väntat oss. Vi fick under 2013 två stycken missfall. Vilket gör att man sedan tappar intresset helt och försöka då de verkade som att de kanske inte skulle gå. Man trodde ju att de skulle gå snabbt att bli gravid, precis som de gjorde då vi fick reda på att vi hade Theodor i min mage. Men så enkelt var de helt enkelt inte då vi skulle försöka att få ett syskon. 
 
Men nu är det såhär att VI ÄR GRAVIDA igen :) Känns så otroligt kul. Jag ska vara helt ärlig och säga de att jag varit orolig i princip sedan vi fick reda på att jag var gravid, vilket vi fick reda på 22 december 2013, två dagar innan mensen skulle komma. Kände på en gång att de var något som inte stämde.
Nu är vi i v.12 (11+3) om man skall gå efter sista mensen. Men igår var jag in och fick se den lilla i min mage. Hjärtat tickade på fint och han eller hon sprattlade en massa med benen. Det var en sån lättnad att få se de efter de vi varit med om 2013. Så de känns mer verkligt nu och jag kan äntligen börja njuta lite känns det som. 
 
Jag har mått förvånadsvärt bra under denna graviditet hittills. Den är ganska lik som när jag väntade Theodor.
- Jag är väldigt trött, kan somna sittandes nästan.
- Illamående har jag haft litegrann bara som kommit och gått.
- Halsbränna har jag fått någa gånger också, redan. 
- Trög och gasig mage.
 
Förutom detta mår jag faktiskt prima :)
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback