Tisdag kväll

Ja, då provar vi och skriver ett inlägg via blogg appen då :) tycker faktiskt att den fungerar bra om man är en flitig bloggare.. Att slippa dra fram datorn eller ja slå igång den för att sätta sig ner och skriva.. Så tummen upp!

Sitter hemma i soffan nu med mina älsklingar och tittar på Alvin och gänget. Så fort Theodor ligger för natten så ska jag sätta mig med skolböckerna och plugga in de sista inför proven imorgon. Jag måste säga de att jag är inte ett dugg peppad inför detta. Nästan så jag gruvar mig för att kliva upp imorgon och åka iväg på skolan, men göras måste de ju så de är bara att gilla läget helt enkelt! Provet som jag egentligen oroar mig för är provet som handlar om demenser och alzheimers sjukdom. Men ska försöka relatera så mycket som möjligt till en tidigare praktik samt jobbet på solgården så kanske de går galant?.. Är väl bara att hoppas. Kanske inte är just något att oroa sig för heller..

Vi har ju ett annat prov som kallas ett diagnostiskt prov. De vill säga att vi kommer göra provet först och sedan får vi sitta i ring och vi får en varsin lapp med en fråga som ska svaras på. Sedan får alla mer eller mindre godkänt! Vilket jag tycker är ett bra inlärningssätt. Man hjälper varandra lite i detta läget och man får lyssna samtidigt. Alla lär sig ju olika, men jag gillar mer att få lyssna än att få läsa och läsa om och om igen.. :)

Theodor är fortfarande febrig så han ska få lite välling osv nu innan han ska läggas för natten.
Skriver ett inlägg under morgondagen så får ni veta hur de gick med proven!

Godkväll!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback