V.34 med lillebror ♥

De var längesedan jag skrev nu sist. Sist jag skrev ett inlägg var jag gravid med lillebror i v.21. Nu är vi snart i v.35(!!). De börjar på och bli väldigt jobbigt nu. Har svårt med andningen ibland då han ligger och trycker på lungorna mina samt svårt med sömnen då jag är så otymplig nu. Kan knappt vända mig i sängen, känns sådär. 
Känner bara att jag måste få klaga lite, men snart är de över som alla säger. 
Ja, de har de ju rätt i!
 
Men som sagt, de börjar på och bli riktigt jobbigt. Var till min barnmorska igår igen för en check-up. Allt såg superbra ut, hade bra blodtryck samt sockerprov :) Magen hade växt ytterligare 2 cm sen sist, den var denna gång 32 cm och lillens hjärtljud låg mellan 140-150slag/min denna gång ♥ Han ligger nu med huvudet långt ner i bäckenet men är fortfarande rörlig. Får hoppas att han fixerat sig till nästa besök :)
Vi pratade även lite om förlossningen som snart är aktuell och jag är nervös. Men hon lugnade mig lite.
 
 
Här ser man lite hur magen har växt under dessa veckor :)
 
 
Magen v.34 (33+3) ♥ 
 
Jag har hela tiden under denna graviditet haft en låg mage, inte alls som när jag väntade Theodor. Har även tagit upp de med min barnmorska vid nått tillfälle, men de är tydligen lite vanligt att man har en låg mage då man är omföderska..? Med tanke på att livmodern är utöjd sedan en tidigare graviditet och så. Men jag är så nervös att de ska sätta igång snart. Fick Theodor i v.37 (37+0) gick vattnet med honom. Så lite extra nervös är jag samt att magen är så låg och mamma fick mig 2 v för tidigt och syster kom på BF datumet. 
Har även börjat få sammandragningar och så redan. Men har sagt de att from v.36 gör de mig inget om de skulle hända nått. Men man vet ju aldrig i vilket sammanhang de kommer hända heller. Är jag hemma? Är jag i stan? Eller vad gör jag lixom?.. De gör mig nervös. Är väldigt trött och slut nu också, vilket inte heller är konstigt då jag är höggravid. haha!
 
Är mer nervös denna gång, men de kan jag tänka mig är för att jag vet denna gång på ett ungefär vad jag ska gå igenom, de visste jag ju inte med Theodor så då var jag inte så nervös ändå.
 
Men vi är så lyckliga över denna lilla krabat som snart komma skall! :)
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback