Onsdag, 50 dagar !

Så, nu har man varit hos barnmorskan. Allting såg bra ut, lill*ns hjärtljud låg på 146 och slog så fint så :) Hade bra blodtryck och magen bara växer och växer. Tydligen så hade inte bebisen fixerat sig riktigt än, men de är nog på gång. Barnmorskan sa att bebisen låg lite på snedden. Men de är ju några veckor kvar så de hinns nog med !
Idag är de i alla fall precis 50 dagar kvar till beräknad förlossning och på fredag går jag in i v.34.

Jag har börja få så ont i ljumskar och mellan benen. Har fått en enorm foglossning såhär i slutet av graviditeten. Vilket jag tycker är så otroligt jobbigt. Jag har alltså ont i stort sett dygnet runt. Åååh, kan ingen byta med mig ?! Jag hoppas innerligt att bebisen vill titta ut tidigare än den 2 december. Vill INTE gå över tiden, inte om man ska ha såhär pass ont hela tiden :/
Jag pratade med barnmorskan om ett sådant där bälte, men de skulle kosta 300:- om man skulle låna ett genom sjukgymnasten. De kändes inte som att jag ville lägga ut dom pengarna när bebisen snart tittar ut och dessutom så måste man ju lämna igen de igen när man inte längre behöver de.. Så jag fick ett tips om att kolla på Clas Ohlson, vilket jag gjorde och där hade dom ett stödbälte för 199:- som jag köpte och de verkar fungera någorlunda i alla fall.. De är skönt med lite stöd om man säger så.

Angående bebisnamnen så är de fortfarande lite osäkert på vad de gäller pojknamnet. Vi har ett namn som vi har funderat på fram och tillbaka, kommer säkert sluta med de namnet. Otroligt gulligt namn är de i alla fall :) Men ska jag vara helt ärlig så tror jag faktiskt att de är en liten tjej som kommer att titta ut :) Jag tror de, och i princip alla som ser mig och min mage tror att de är en tjej ;) Så de är bara och vänta och se, men de är samtidigt jobbigt att inte alls veta, tycker jag..

I detta inlägg blev de mest uppdatering om min graviditet. Men de är ju roligt de också. :)

Resten av denna dag ska jag spendera här hemma hos mamma i Juniskär. Ska få god mat till middag också, pasta och kycklinggryta. Mumms ! Rickard jobbar till nio så då kommer han hit ut och hämtar mig. Så himla snäll min älskade pojkvän alltså ! ♥

Nu ska jag fortsätta titta runt lite på datorn.
PUSS !



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback