Hur många lingon finns de i världen - Filmtips !



Nu har jag äntligen fått sett den här filmen, "Hur många lingon finns de i världen". En väldigt speciell film kan jag meddela att den är.

Filmen handlar om en kille som heter Alex och är 27 år. Han har misslyckats med allt, men han får en ny riktning i livet när han upptäcker ett gäng utvecklingsstörda och deras begåvning. De sjunger gudabenådat. Alex ska visa världen att hans vänner är lika mycket värda som alla normalstörda. Det blir ett riktigt hjärtknipande och roligt äventyr. Filmen bygger fritt på "Glada Hudik-teatern" och deras verksamhet som gjort sensationell succé.

Vad jag har förstått så är de många som fått för sig att den här filmen är en komedi, men varför förstår jag inte ?.. Är de för att de är utvecklingsstörda med ?!.. Har ingen aning.. Men de är i vilket fall ingen komedi, utan en drama. Visst är den lite rolig, men inte alls som en komedi. 
Jag tycker att den här filmen var väldigt bra. Jag satt och grät en skvätt också. :)..

Jag förstår inte varför de är så mycket fördommar mot utvecklingsstörda och att vissa är rädd för dom bara för att dom är annorlunda !.. Man kan säga att jag är lite som den här Alex i filmen. Jag tycker jättemycket om utvecklingsstörda och de är de jag vill arbeta med när jag är klar, därför ska jag börja med att utbilda mig inom vården :)..

Ett klart filmtips, speciellt till dom som har fördommar !



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback