BVC besök !

Kom nästan nyss hem igen efter att ha varit en sväng upp på BVC med liten. Har varit orolig ett tag angående hans vikt, tycker de ser ut som han gått ner i vikt osv samt att han hade ett utslag i stjärten som han haft i över en månad som inte vill ge med sig. Så vi tog oss en sväng på BVC då helt enkelt !

Sköterskan tittade lite i stjärten på honom och kände och de visade sig att de var svamp av något slag, så fick tips på vad man ska ha för salva som vi sedan köpte med oss hem från apoteket.
När vi var på BVC sist, vid ett-års kontrollen så vägde lillen 10.6 kg, redan då så hade han gått upp dåligt och låg då under sin viktkurva :/ .. Men nu när vi vägde honom så hade han gått upp, nu väger han 11.2 kg så de var inget att oroa sig över :)
Han hade också växt lite på längden, så de kanske var de som gjorde att de såg ut som att han gått ner i vikt ?.. Han hade växt en halv cm på en månad i alla fall, så nu är han 81.5 cm lång ! :)
Han kommer bli riktigt lång då han blir äldre, men då är både jag och Rickard lång också så.

Just nu ligger han och sover i alla fall. Han var totalt slut och somnade i mitt knä då han hade ätit. Men tröttheten kom väl ikapp honom då han inte sov något alls igår. Vem vet ?!..
Jag sitter i alla fall här och tar de lite lugnt, lite senare vid tretiden så är de dags för tvättstuga. Måste säga, ÄNTLIGEN !.. Har inte funnits någon ledig tid på en vecka så jag kan säga de att jag har inga kläder alls rena nu. Så de är ju ganska mycket tvätt att tvätta nudå, men skönt ska de bli att få lite kläder som man kan använda ! ;)
Alla vill väl tvätta osv innan jul, för vem vill tvätta då liksom ?..



Förra årets lilla tomtenisse ! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback