Tisdag

Natten till igår var den värsta natten jag någonsin varit med om !

S t o r m . s e ! Vaknade vid tretiden på natten av världens liv ute. Fönstren skakade och de blåste som bara den.
Vi bor mitt i matfors, i ett hyreshus precis bakom ica, alltså vid deras lastkaj eller vad man nu ska kalla de. Klev ju i alla fall upp en sväng på natten där för att se hur de såg ut.
Soptunnorna som tillhör ica låg lite här och där och en dörr där på baksidan hade öppnat sig och slog fram och tillbaka när de blåste. Lite läskigt att se tycker jag !..
Har ju läst i tidningar och hört av andra att stormen hade slitit av tak osv på en massa hur plus att de är många som är utan ström fortfarande sedan stormen var. En utav dom är min mamma. Dom har fortfarande ingen ström (vad jag vet) hemma hos dom. De blir ju så långtråkigt också i längden då man varken kan sitta och se tv eller sitta vid datorn och internet, ja har man mobilt internet kanske de funkar ?!

De blåser ju lite fortfarande också, är stormen Dagmar påväg tillbaka eller är de bara lite blåst som ligger kvar eller vad man ska säga ?..
Tror aldrig jag har varit med om något sådant här förut och vill inte gärna vara med om de igen, usch och fy !

I alla fall, nu ligger Theodor och sover och har gjort de i några timmar så han vaknar nog alldeles strax och vill äta lite lunch. Idag ska han få plättar med sylt, grädden är ju tyvärr slut :( Men han får lite banan till efterrätt då i stället ! De är något han gillar :)

För mig blir de att diska undan lite disk och plocka lite här och förbereda för middag som idag blir fisk för mig och Theodor och korv för Rickard då han inte äter fisk. Sedan efter de så blir de en sväng in till birsta för att leta en sladd till vår nya kombinerade scan, kopiator och skrivare. Fyndade den igår då jag var ut dit på mellandagsrean med Lotten.
Såklart så var de ju ingen USB-sladd (sladd mellan datorn och skrivaren) med så de är de vi är på jakt efter samt lite fotopapper ! :) Så himla skönt att ha skrivare, slippa en massa krångel eller bilresor för att skriva ut samt att kunna skriva ut en massa fina bilder på lillälskling ! ♥

Jag är ju en sådan som bara  ä l s k a r foton, ramar osv :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback