Theodor - uppdatering !

Imorse så vaknade lillen kvart i 6 :/.. De var lite jobbigt och komma upp med när man väl var uppe så gick de bra. Gav han lite mat i sängen och myste sedan en liten stund innan både han och jag somnade om. Vid tio ungefär så ringde mamma/mormor och väckte mig och Theodor så då låg vi kvar i sängen och myste ett tag innan vi klev upp och de var dags för honom att äta lite igen. De var bara för en timme sedan ungefär somnade för en liten stund sedan. Han sov i ungefär 15 minuter sedan ville han komma upp.
Rickard har stuckit iväg och hjälpt min pappa med nått, så han kommer väl hem snart igen. Så då ska jag passa på och ta mig en efterlängtad dusch.

Skulle ha behövt städa här idag också. Får se om de blir gjort idag, annars blir de imorgon eftersom att vi eventuellt ska åka in till syrran och äta middag. Dom skulle bjuda mamma på middag eftersom att hon fyllde år i veckan, hela 50 år. :).. Så då ville dom att vi också skulle komma in. Får se hur de blir, lät inte som att Rickard orkade, annars så åker väl jag och Theodor in så kan Rickard städa ;) hehe..

I alla fall ska jag ge er en liten Theodor-uppdatering !

Allmänt

- Han jollrar och skrattar samt ler nästan hela tiden. Är bara ledsen om han är trött eller är hungrig.
- Han härmas när man gör vissa ljud eller gör vissa saker med munnen. ♥
- Kan greppa tag i saker.
- Tummen är nog de godaste han vet förutom ersättnigen då :P Har tummen i munnen hela tiden nästan, sötis ! ♥
- Han väger ungefär runt 7000g, kanske lite mer och är runt 64-65 cm lång. 

Leksaker

- Han älskar sitt babygym, ligger där för de mesta och "pratar" med dom små mumintrollen.

Mat

- Han äter bara ersättning nu, NaN - från födseln (1) . Snart dags att uppdatera till NaN - Från 4 månader (2).

Sömn

- Han sover på ett ungefär 3 gånger dagligen á 15-60 minuter.
- Somnar runt 21-22 på kvällen och sover till mellan 6-8, somnar ibland om efter ett mål mat. 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback