BVC

Idag så är de dags för Theodor att få en hälsokontoll på BVC. Var ju på en drop-in tid i början av Juni och vägde samt mätte honom, så ska bli lite kul och kolla vad han väger och så idag :) Då vägde han 9530g och var 72 cm lång

Jag ska även prata med sköterskan igen om de här med att han är så hård i magen. Jag själv tror att de kan bero på vällingen han äter. Han äter ju Sempers milda havrevälling nu, från 6 månader. Tror jag ska ta och byta, men han fick prova Nestles fullkornsvälling igår/i natt men han verkar inte gilla den alls :/ Men man kanske ska försöka välja han med den. Får se vad hon säger på BVC :) De är ju i alla fall jättejobbigt för honom att vara sådär hård i magen :/..


Lite senare blir de nog en sväng in till stan och kolla lite på Gatufesten med Malin, Crille, Sandra och Jörgen med barn. Beror väl lite på vädret skulle jag tro. De återstår och se hur de blir lite senare :) Skulle vara kul att få komma hemmifrån en stund :)


Vet inte hur det är med eran lilla kille men när våran äter majspuré går hela magen igång på honom. Vi har också haft problem med att han är hård i magen men en burk majspuré har alltid löst det. Ett tips för er kan vara att testa majs vällingen istället om han gillar det :)

2011-07-06 | 23:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback