Kommentarer

Jag verkligen älskar när folk kommenterar och frågar frågot osv här på bloggen. Men vad jag absolut inte tollererar är anonyma spydiga och "elaka" kommentarer. Känner man så som man då skriver så tycker jag att man kan låta bli att skriva en kommentar. Sådanna kommentarer accepteras inte ! Jag kommer inte att ta åt mig, men de är lite lätt irriterande. Jag vet vad jag vill hålla på med när jag väl ska ut i arbetslivet. Jag vill hålla på med förståndshandikappade människor när jag väl nått mitt mål. Men som jag hade skrivit i tidigare inlägg så skrev jag utvecklingsstörda, vilket dom också är. Men jag personligen tycker inte att ordet utvecklingsstörning är ett fult ord ?! Jag har praktiserat på ett dagcenter här i Sundsvall och de var då jag förstod vad jag ville göra i framtiden.

Personen i fråga hade skrivit att om jag nu ska arbeta med detta yrke, så borde jag lära mig tills dess att det inte hette utvecklingsstörda, utan förståndshandikappade eller funktionshindrade människor. Visst, jag kan säga de att du kan ha en del rätt i de hela och JAG VET att de heter förståndshandikappade eller funktionshindrademänniskor och för att jag vill arbeta med detta så ska jag inte bli nedtryckt på min egen blogg om att jag säger utvecklingsstörda vid ett tillfälle ?!..
Jag läste mycket om funktionshinder osv på gymnasiet så kom inte och ska lära mig något !

Du som skrev denna kommentar, du kan ta åt dig av detta inlägg. Jag vet inte vem du är men jag känner att jag inte tänker lägga ner energi på att försöka lista ut de heller.


Håller med dig Belinda. Utveklingsstörd är ju inget fult ord men det används vid fel tillfällen av dem som inte förstår innebörden.



Hörde en gång Torvald i Glada Hudikteatern uttala sig om sig och sina likasinnade och övriga. Han använde orden Utvecklingsstörda och Normalstörda. Det tyckte jag var bra sagt.



Stå på dig Belinda! Kram!

2011-10-07 | 15:44:07

Lyssna på Mifforadio som går på söndagmornar. Det är ett gäng UTVECKLINSSTÖRDA som har det programmet och dom säger också utvecklingsstörd och normalstörd. Dom kallar sig även för muppar och miffo. Väl värt att lyssna på, ett underbart program.

2011-10-08 | 19:42:09

Utvecklingsstörda eller funktionshindrade är vad man säger, bara för att man är utvecklingsstörd eller har ett funktionshinder så betyder inte det att man är förståndshandikappad! Då har man inget förstånd alls och jag kan säga att det är MÅNGA utvecklingsstörda som har gott om förstånd. :)

2011-10-20 | 09:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback