Dagisplats !

Idag kom beslutet om Theodor's plats på dagiset vi sökte. Sökte för några månader sedan, tror de var innan sommaren till Bällsta dagis här i Matfors. Han kom in och beräknas att börja från och med den 25 Januari. Känns bra, samtidigt som de känns lite jobbigt att sätta han på dagis. Han är ju bara min lilla bebis fortfarande ?!.. Men när han väl kommer börja så är han ju nästan 15 månader. Känns som en ganska rimlig ålder ändå !.. Vi har i stort sett inget annat val än att sätta honom på dagis då. Jag börjar plugga i början av Januari och Rickard kommer ju jobba som vanligt. Han har ju i för sig lite dagar som han kan ta ut, men han vill ta ut dom lite senare. Man har ju dom sparade till och med när barnet blivit 8 år. Så han har ju lite tid att bestämma när han vill ta ut dom :) .. 


Måste säga att de känns bra att han blivit stor samtidigt som de är läskigt och tråkigt med tanke på hur pass fort de hela har gått. Jag längtar som bara den tills jag får något annat att göra på dagarna än att bara vara med Theodor och han ska passas upp, roas osv. Visst, de är roligt att vara med honom också eftersom att han är min son, men man känner ju ändå att man vill ut och göra något. För er som undrar så ska jag börja plugga på komvux där jag kommer att läsa omvårdnad för att sedan gå vidare därifrån och börja arbeta med utvecklingsstörda som jag verkligen vill hålla på med :)

Lite fakta om Bällsta förskola
:

På deras förskola arbetar dom utifrån ett naturpedagogiskt synsätt. Deras strävan är att få uterummet till ett lärorum. Där de vill att barnen skall lära sig att uppskatta och utveckla ett livslångt intresse för naturen. En av syskonavdelningarna har ett arbetssätt där större delen av dagens aktiviteter ligger ute i naturen.

De vet av erfarenhet att ett naturpedagogiskt arbetssätt leder till: Färre konflikter, främjande av nyfikenhet och kreativitet samt bättre hälsa för barnen i ett livslångt perspektiv. Övriga områden som de prioriterar är Genus och Språk.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback