Höstblåsor

Var några dagar sedan jag skrev nu och nu dom senaste dagarna har jag helt enkelt inte orkat eller haft tid till att sitta vid datorn. Theodor har blivit sjuk och mår inte alls bra. I Tisdags så fick han feber och hade som högst 39.2 grader. Sedan har de bara kommit mer och mer utslag och blåsor över hela hans kropp. Han hade ju på stjärten redan i slutet av förra veckan, men jag trodde att de var någon form utav blöjutslag eftersom att dom var precis vid kanterna på skinkorna där blöjkanterna ligger. Men sedan efter att han hade fått feber så kom de bara fler och fler.

Igår så var vi upp på BVC och då konstaterade sköterskan att de var dom såkallade höstblåsorna (klicka för läsning). De var tydligen många barn i detta destrikt som hade fått dessa blåsor. Theodor har inte mått nå bra alls och varken jag eller Rickard har fått sova, vilket då har resultera att Rickard blivit hemma från jobbet, Theodor har bara yrat och gallskrikigt på nätterna. I natt var värre än natten innan. Blåsorna och utslagen kliar och irriterar så man förstår ju att de är jobbigt för honom. Han vet ju inte riktigt vad de är osv. Ska försöka få lite bilder tagna med kameran, hittills har jag inte lyckats, men igår lyckades jag med mobilen i alla fall ..



Som ni ser så ser de ju inte allt för roligt ut och då är detta bara på fötterna och lite på benen. Han har ju även på knäna, skinkorna, händerna och nån i ansiktet. Han kan ha i munnen också men vi vill inte reta upp han i onödan så vi behandlar de som att han eventuellt skulle ha de. Kallare mat, välling osv. :( ..
Hua, de gör så ont i mammahjärtat ! ♥






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback