Bra start på dagen !

Denna dag började ju bra !..
Rickard var nämnligen med i en krock i förmiddags här när han jobbade. Som tur är så gick de hela jättebra. Eftersom att han jobbar åt Reko så kan ni säkert lista ut med lilltån vad han har för arbetsuppgifter, sopor !
Han var på en återvinningscentral i Sundsvall när han blev påbackad. Hur kan inte se en stor skåpbil ?..
Hon som backade på honom vär väl i 50 års åldern och kan defenitivt inte ha kollat i en enda spegel då hon började backa, snacka om trafikfara !? Ge körkortet till mig i stället, skämt åsido ! Jag pluggar ju på mitt körkort så snart har jag de i min hand, men ändå. :)

I alla fall så hade Rickard som tur var gått ur bilen och skulle gå runt den då han blev påbackad. De tog alltså i hans bakgavel på skåpbilen. På hans bil blev de inte så mycket som en skråma, men hennes bil såg tydligen ut som en konservburk som man hade börjat öppna.
Hon hade sagt någonting i höjd med:
- Jag sparkade nyss av snö/is klumpar från stänkskydden så trodde att de var dom som jag körde på, men sedan tog de helt plötsligt stopp !.

Tur de inte blev värre än de som inträffade. :D

Just nu ligger Theodor och sover och jag ska ta och göra mig klar för då han vaknat så ska han få lite lunch och sedan ska vi gå ut en stund. Ska bland annat in en sväng på Ica och sedan bort till skomakar'n och kolla efter nya skor till Theodor. Ska kolla vad de finns och vad de kostar. Han behöver nya tills han börjar på dagis då dom han har är väldigt klumpig och han kan inte gå i dom pga att dom är just klumpig. Så ska se om de finns några bättre där, annars får man flörta lite med gubben senare kanske så vi kan sticka in till birsta och kika.
De där med flörta med gubben brukar inte alltid fungera så bra så får se helt enkelt !..

Nu vaknade Theodor så måste gå och ta upp han !


Kan tipsa om kuoma skor :) rätt dyra men lätt på foten och bra att gå i. Alla har tipsat mig om dom, och vi är supernöjda. ( än så länge ) hon har inte haft dom så länge. Men det känns skönt att veta att hon kommer vara varm och fötterna på dagis.. :)

2012-01-11 | 20:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback