Lidande

Ikväll blir körkortsteorin lite lidande. Kommer inte bli just något pluggande alls, ska strax iväg på sporthallen och träna. Måste ta tag i detta på rikitgt nu, tänka på vad jag äter och träna två gånger i veckan, minst !
Så Lotten kommer strax hit eftersom att hon ska med och träna :) ..

Rickard blir hemma med Theodor, var meningen att han också skulle träna och ha barnvakt här, men han har så ont i sin rygg (ovanligt) så han blir kvar hemma.
Jag brukar bli så hungrig efter träningen och hur bra är de då att sätta sig att äta en macka t.ex ?.. Inte bra alls, har ni något bra tips som är nyttigt sådär att äta då man har tränat ? Skriv i så fall en kommentar och berätta !..
Är väldigt intresserad, denna gång ska jag ner i vikt, så är de bara. Men svårt kommer de bli, men de ska gå.

Blev lite onödig skrivning på slutet ;)



Drick jättemycket och ta en stor kopp te då du kommer hem. Köp hem fincrisp och lägg på mycket smörgåsmat och tomater. knastrar gott då man äter och ger mycket tuggmotstånd. Hoppas det går jättebra för dig. Puss

2012-01-12 | 19:56:06

Du kan visst äta en macka när du kommer hem från träning. Men HUR mkt du kan äta efter är beroende på hur hårt, hur ofta och hur mkt du väger. Du kan t.ex äta 2 vita hårdbrödsmackor (typ sport) med skivat ägg på och ett glas mjölk. Det ska ätas inom 30 min efter träning. Egentligen är det bäst att träna mellan lunch och middag för efter man har ätit det lilla målet efter träning så ska man efter ca. 1-2 timmar äta ett riktigt mål mat (middag). Det är vad jag lärt mig och går efter iallafall och jag går ner på det.

2012-01-12 | 20:11:15

Hårdbröd macka med tonfisk är bra! :) Fisk är ju bra när man har tränat.. Har jag hört iallafall ;) En kompis till mig som kör med det efter hon tränat. Fisk är ju nyttigt också :)

2012-01-12 | 20:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback