Fredag

Nu var de ett bra tag sedan som jag sist skrev här, men de har verkligen inte funnits någon tid, ork eller motivation heller för den delen. Så vad har hänt då?.. Jo jag gör nu min praktik på Thulegården som jag tidigare har nämnt och jag trivs bra. Men tycker de är lite jobbigt att jag nu har varit tvungen att vabba några dagar och därmed missat några pass. Vilket inte alls känns sådär roligt, men de löser sig tillslut de med!..
Som sagt, har vabbat några dagar och Rickard har också fått vabba några dagar då Theodor har varit riktigt dålig. De började med att vi trodde att de var en vänlig förkyldning och blev hemskickad från dagis Torsdagen förra veckan. Men senare under helgen så satte de sig på andningen och han hade de jättejobbigt så på Fredagnatt mot Lördag åkte vi in på akuten och spenderade några timmar där.

De konstaterades att Theodor hade fått falsk krupp. De är som en inflammation som sätter sig på luftrören under struplocket. Han fick kortison för halsen som han skulle dricka så svullnaden skulle gå ner sig och sedan fick han även inhallera adrenallin två gånger ur ett rör kan man säga. De var inte alls de roligaste man kan se sitt barn gå igenom. Jag började storgråta då han hade de som svårast med andningen, så då blev de rasfart in!

Nu, snart en vecka efter vistelsen på sjukhuset så är han mycket bättre. Han äter på bra, han leke för fullt och busar här hemma osv. Ni tänker säkert, ja men sätt han på dagis då?.. Men då de är mitt barn de handlar om så känns de nästan bättre och ha han hemma idag och helgen så han blir ännu piggare då han ska få gå på dagis igen på Måndag! :)..
De är härligt att se att han mår bättre, lillhjärtat! ♥
När jag var liten så hade jag falsk krupp många gånger sa mamma, likaså min syster Annelie. Kanske har de med de och göra? att de kanske är lättare att dem får de då osv. Jag har ingen aning ja :/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback