Praktik!

Har inte så mycket tid till att sitta och blogga längre.. känns lite tråkigt tycker jag. Men de är ju så när man har andra saker som prioriteras före. Nu är de ju nästan en månad sedan jag skrev. Vill verkligen hitta blogglusten igen, men de kan bli svårt.. så blir nog glest med inlägg i framtiden också.

I alla fall så utför jag min andra period av praktik nu. Denna gång inom sjukvården och är då på Granlo Vårdcentral, eller ja Hälsocentral heter de ju numera. De funkar väldigt bra, men vet inte om de är riktigt de jag vill göra då jag är klar direkt men.. 
Jag har i alla fall provat på nu och de är ju bara lärorikt att kunna :)
Får på dagarna utföra olika prover, blodprover (både artär och ven-prover). Vilket fungerar superbra :) Så jag trivs faktiskt där.
 
Nu är jag inne på den tredje veckan av fyra så snart är de slut. Har lite uppgifter kvar att fixa angående praktiken och sedan nått arbete som ska göras under "lovet" som vi har nu v.44. Men allt går, som man brukar säga :)..
 
Något jag känner att jag saknar just nu är att få jobba på solgården. Saknar alla arbetskamrater och brukare. Har lagt mig lite tillgänglig för jobb nu framöver så jag hoppas att jag snart får nått pass. Har haft så mycketi skolan och nu praktiken så har känt att de inte riktigt funnits någon tid, men snart så :).. Ska ta mig i kragen och skola in mig på några fler ställen också så man får in några extra kronor, de är ju inget man direkt skulle klaga över ;)
 
Näe, nu är de dasg att stänga ner för denna gång.. Tvättstugan kallar!
 
 

Venblodprov!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback