Incident på jobbet!

Igår var de inte meningen att jag skulle göra så mycket, men i sista minuten blev jag inringd på jobb. Så jag jobbade igår mellan 15.45-22. Vilket jag inte blev nedstämd för, till en början. Jag älskar att få jobba och jag trivs superbra i bergsåker, men igår var jag med om något obehagligt under mina arbetstimmar. 
 
Jag hade ett ärende till en man som bor själv. Han skulle få medicin av mig och var nog inte på ett alltför positivt humör. Han tar sin hand och slänger mot min hand och glaset jag håller i så de åker rätt in i väggen och de flyger vatten och glassplitter över vardagsrummet. Jag försöker lugna ner honom, men då tar han sin rullator och trycker/kör in den i mig och mina ben, hårt. Jag vet inte vad jag ska göra, blir så rädd att jag bara går.
Då jag kommer ut då bryter de ut, jag gråter. Jag blev så rädd och överraskad kan man väl säga. Har ju aldrig varit med om något sådant där förut.
 
Jag får ju inte berätta egentligen någonting om våra vårdtagare, men nu beskrev jag ju bara incidenten. De ligger lite annat i också, men sådant får jag ju inte berätta eller skriva ut så andra ser. 
 
Idag ska jag jobba igen, mellan 15-22. Lyckligtvis så ska jag inte till denna man, vilket jag är glad över! Men jag ska i alla fall åka dit tidigare och skriva ett papper om vad som hänt. De skulle ju ha kunnat hända värre saker, nu gjorde de ju inte de, men de kunde ha hänt. Jag kunde ha fått glassplittret i ögonen eller vad som helst!.. Vem vet, hade jag stannat kvar längre hade jag kanske fått en smäll av han. 
Är man med om någon sådant här på sin arbetsplats så vill man ju inte heller hjälpa personen heller, utan då får personen vara själv i stället!
 
Jag var bara tvungen at skriva av mig detta, pratade med chefen imorse och hon frågade mig hur jag mådde och så efter de som hänt, vilket jag tyckte var snällt/skönt. Men jag mår ju bra nu, är inte lika skakig som jag var igår kväll, men jag blir samidigt lite rädd/skakig då jag tänker på händelsen och vad som faktiskt hade kunnat hända om jag stannade kvar. 
 
Ja, nu ska jag göra mig klar för att åka och jobba. 
Ha en bra dag/kväll! ♥
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback